Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trends in the development of hybrid vehicles
Ďurica, Matej ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 10000 kg / M5
Drábík, Michal ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 10 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši dnes vyráběných jeřábových koček a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních částí zdvihového mechanismu, jako jsou: průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, volba a návrh elektromotoru, převodovky, brzdy, frekvenčního měniče, zubové a bubnové spojky. Poslední kapitola je věnována pevnostnímu výpočtu lanového bubnu, trvanlivosti ložiska, kontrole pevnosti svaru a radiálního zatížení. Součástí práce je výkresová dokumentace sestavy zdvihového mechanismu a svařence lanového bubnu.
Štípací stroj na dřevo
Bořil, Antonín ; Hloska, Jiří (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, ze známých konstrukcí štípacích strojů navrhnout vlastní konstrukci štípacího stroje, včetně pevnostních výpočtů a návrhu hydraulického obvodu. Pro návrh konstrukce je nutné zvolit maximální rozměry dřevěné kulatiny, které jsou délka 1100 mm a průměr 450 mm. Konstrukce stroje je provedena jako vertikální.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 8000 kg / M6
Jirásek, Jiří ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky, pro mostový skladový jeřáb s nosností 8 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši obdobných existujících řešení a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních parametrů zdvihu a z nich vycházející volba lana, kladek, kladnice, návrh a kontrola lanového bubnu. Dále se práce zabývá výpočtem a volbou vhodných komponent mechanismu zdvihu jako jsou elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Poslední část se zabývá návrhem a kontrolou ložiska, bubnového čepu a výpočtem pera. Výstupem práce je výkresová dokumentace celkové sestavy mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Design of Generalized Powertrain Model
Borkovec, Tomáš ; Kenyeres, Martin (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
V této práci je popsán obecný model paralélního hybridního automobilu. Celkový hnací systém je složen z menších sub-systémů popsaných pomocí kvazi-statického modelování. Pro dané cesty je vypočítána potřebná síla pro pohon vozidla po trase. Na základě znalosti požadované síly jsou testovány tři řídící systémy. První je založen na heuristických pravidlech. Druhý je založen na optimalizaci dané funkce jenž představuje výslednou spotřebu nebo množství vytvořenýh emisí. Třetí systém je založen na metodě ECMS.
Analýza vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů na elektrickou síť
Přikryl, Ondřej ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů do běţného provozu a jeho dopad na charakter elektrické sítě. Je v ní proveden rozbor a zhodnocení těchto vozidel v rámci současné rozvodné sítě a v rámci chytrých sítí, jakož i výpočty vlivu nasazení elektromobilů a plug-in hybridů.
Alternativní pohony automobilů
Filip, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza aktuálně používaných alternativních pohonů automobilů, jejich srovnání se současnými zážehovými a vznětovými spalovacími motory. Seznámení s technickým řešením jednotlivých pohonů a jejich kategorizace do několika základních skupin, podle charakteristických klíčových rysů. Dále obsahuje bližší seznámení s nejdůležitějšími komponenty automobilů, vyžívajících tyto alternativní pohony a současně jejich přednostmi ale také nedostatky, které nyní brzdí rozšíření těchto pohonů, z hlediska ekonomického i technického.
Comparison of Hybrid Powertrain Topologies in Daily Commuting Regime
Ušiak, Michal ; Štětina, Josef (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The master’s thesis deals with modelling of various architectures of hybrid powertrains for three vehicle sizes in GT-SUITE and compares them in daily commuting operating mode. On top of making of the hybrid vehicle simulation models, control algorithms had to be created to manage the energy split between the internal combustion engine and the electric motor for each of the architectures. Routes to work and back were logged using the GPS and postprocessed to obtain the speed and the road grade profiles. Resulting data was used as an input in simulations of daily commuting. To compare all hybrid powertrain architectures, fuel economy and electricity consumption were evaluated for WLTP and daily commuting operating modes. Finally, the environmental impact of each topology was assessed based on an estimation of corresponding well-to-wheel emissions.
Alternativní řešení a pevnostní kontrola mechanických česlí
Sommer, Matěj ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá novým návrhem mechanicky stíraných česlí. Cílem bylo navrhnout vlastní konkurenční návrh vůči již existujícímu řešení firmy INKOS a.s. V úvodní teoretické části je vypracovaná rešerše zařízení pracujících v obdobných podmínkách. Zjištěné poznatky posloužily jako inspirace pro nový návrh. Jeho základ konstrukčně vychází z již osvědčených realizovaných projektů, ale využívá také nových mechanických principů a je doplněný o nové funkce. Praktická část popisuje analytické výpočty, pomocí kterých byly zjištěny vznikající síly v sestavě při chodu zařízení. Na základě výsledků těchto výpočtů byla provedena pevnostní analýza důležitých součástí pomocí metody konečných prvků. Výsledkem je návrh a optimalizace nového zařízení včetně konstrukční dokumentace a podkladů pro jeho další vývoj.
Studie pohonu elektromobilu
Matela, Petr ; Marušinec, Jaromír (oponent) ; Solař, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování odborné rešerše a výpočet dynamiky vozu s různými motory. První část bakalářské práce obsahuje úvod do elektromobilů a krátkou historii elektromobilismu. Navazuje popsání výhod a nevýhod elektromobilů, jejich současná podoba a zdroje energie. Hlavním výsledkem práce jsou výpočty dynamických vlastností vozu se třemi typy motorů a jejich porovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.